הנחיות להגשת עבודות

השנה, אנו ערוכים לפעול בהתאם להחיות משרד הבריאות, להנחות מורות ומורים במפגשים אישיים או בזום, על מנת שתוכלו להמשיך לפעול בבית הספר ולהנחות את התלמידות והתלמידים גם לעבודה בבית, במקרה הצורך. אנו מקווים לקיים את תערוכת החוצות המסורתית שלנו כרגיל, עם טקס פתיחה חגיגי ופעילויות נוספות סביב התערוכה, אך ערוכים גם לפורמט דיגיטלי של תערוכה, שתזכה לחשיפה גדולה בארץ ובחו"ל.

אנו פותחים במסע לעידוד תלמידים בכיתות ב-יב ליצור עבודות אומנות בציור או בצילום, תחת הכותרת "שונים ביחד" שעיקרו הרצון להכיר את האחר.

גם השנה אנו מזמינים את בתי הספר המעוניינים בכך להשתלב בתוכנית החינוכית המלווה את הפרויקט. במסגרת זו יוכל כל בית ספר או מוסד חינוכי שיבחר בכך לקבל מערכי שיעור למפגשים בנושא קבלת האחר, סובלנות וחיים משותפים. את המפגשים יוכלו להנחות מורים מטעם בית דניאל או צוות המורים של בית הספר.

ניתן להגיש יצירות לתערוכה ללא השתתפות תלמידי בית הספר בתוכנית החינוכית. מכל מקום, אנו ממליצים לערב בפרויקט מורה לאמנות, על מנת שיוכל לכוון את התלמידים ליצירת תוצרים ברמה אמנותית גבוהה.

התוכנית המוצעת עושה שימוש במושגים וכלים מעולם האומנות, דרכם ניקח את התלמידים למסע של התבוננות עצמית והושטת יד לזולת. התכנים מותאמים לשכבת הגיל של הלומדים.

דוגמאות למפגשים (ניתן לבחור מפגש אחד או יותר):

1. מי אני, מי אתה? היכרות עם תוכנית שונים ביחד ועם המושגים זהות, שונות, ייחודיות וסובלנות.
2. דברים שרואים מכאן, לא רואים משם – תרגול נקודות מבט שונות באמצעות תעתועי ראייה.
3. אחדות או אחידות? הפליט – זהויות שונות בחברה הישראלית ושיחה על האתגרים הניצבים בפני חברה פתוחה ומגוונת ועל המתח שבין אחדות לאחידות.
4. תוויות, סטריאוטיפים ודעות קדומות – על מה שמסתתר מאחורי המבט הראשון.
5. נגישות והוגנות – התבוננות והתנסות בנגישות בבית הספר ובחיי היומיום.

מוזמנים להגיש את העבודות לתערוכה עד לתאריך 18.04.2021, על פי ההנחיות הבאות:

• את העבודות יש לסרוק באיכות גבוהה (600dpi לפחות, עדיף 1200dpi) ולשלוח את הקבצים בפורמט jgp או pdf בדוא"ל בלבד לכתובת: schools@beit-daniel.org.il.

• מומלץ להשתמש בצבעוניות רבה ולמלא את הדף. לא יתקבלו עבודות בצבעי עיפרון.

• יש לציין בצורה מסודרת את הפרטים הבאים: שם התלמיד/ה (בעברית ובאנגלית), כיתה, שם בית הספר, עיר, שם המורה, דוא"ל + טלפון להתקשרות, שמות ההורים + מספרי טלפון.

• מועד פתיחה משוער: תחילת יוני 2021. התערוכה תוצג במשך כחודש.

• המשתתפים בתערוכה יצטרכו להחתים את הוריהם על תקנון השתתפות.

• לקבצים כבדים מומלץ להשתמש באתרים לשליחת קבצים גדולים כמו Jumbomail או We Transfer וכדו'

• לאיכות הדפסה טובה, מומלץ לעבוד מראש בגודל A3, ורק אם אין ברירה בגודל A4.

לתקנון ההשתתפות בשפה העברית

לתקנות ההשתתפות בשפה הערבית